Isnin, 10 Januari 2011

Facebook mungkin membawa kehancuran Umat Islam

Facebook adalah menjadi kegilaan rakyat asia terutamanya rakyat Malaysia.Tahukah anda siapakah pengasas Facebook ini.Nama sebenar pengasas Facebook ialah Mark Zuckerberg. Beliau dilahirkan pada 1984 di New York. Semasa beliau mahu membangunkan website Facebook, beliau hanya la seorang student dari Harvard University. Facebook pada masa itu hanya digunakan oleh kalangan pelajar Harvard untuk berinteraksi antara satu sama lain. Pastu, beliau mula menyebarkan Facebook kepada universiti lain. Universiti yang terawal mendapat penyebaran ni ialah Stanford, Dartmouth, Columbia, Cornell dan Yale. 


Mark Zuckerberg telah menjadi jutawan paling muda didunia dengan pendapatan 1.5 billion.Apa yang hendak aku kongsikan di sini ialah facebook mungkin membawa kehancuran untuk umat Islam terutamanya rakyat Malaysia


Tidak salah bagi kita menggunakan teknologi dan mencontohi asas untuk berjaya yang telah Mark Zuckerberg tampilkan cuma aku merasakan tanpa disedari kita telah menyokong kaum kafir ini.Memang dah motif orang kafir dari dulu untuk menyesatkan orang-orang Islam.Mana tidak nya,apa yang aku perhatikan setiap lapisan masyarakat yang taksub dengan facebook tidak kira kanak-kanak,remaja terutamanya,orang dewasa malah orang-orang tua asyik dengan penggunaan facebook sehinggakan lalai dengan tuntutan agama.


Walaupun azan kedengaran sehinggalah azan lain kedengaran, mereka ini asyik lagi dengan facebook.Bagi kanak-kanak dan remaja yang masih bersekolah tidak lagi menghiraukan tentang pelajaran.Bagi golongan dewasa,makan minum dan anak-anak tak terjaga malahan ditempat kerja pun mereka asyik dengan facebook.Agak-agak anda, mereka ini orang yang berkualiti atau tidak semasa bekerja?.Ada juga mengambil kesempatan untuk menipu dan paling dasyat menjual tubuh(pelacur)dalam laman ini.Anda cuba perhatikan orang-orang yang ada facebook atau anda sendiri yang ada sesawan ini,betul tak apa yang saya katakan.Kalau anda bukan seorang yang taksub mungkin anda tidak bersetuju.


Tidak semua facebook ini menjadikan kita seperti apa yang saya katakan tadi,facebook adalah satu tempat yang mudah dan percuma untuk kita perkembangkan perniagaan,mencari kenalan lama dan sebagainya.Cuma kita mencorakkan nya sama ada ia satu keperluan atau kecelakaan bagi umat Islam.Mari kita menegakkan Islam dan hapuskan Israel...

4 ulasan:

  1. pada pendapatan ambo.. mukobuku ni cuma satu agenda demo2 ni nok buat so list utk database demo2 nok kontrol oghe islam ni...sabiknyo takuk sgt nga kito...kito tok wak gapo pung demo takuk...biso kito ni?doh eh?

    BalasPadam
  2. fesbuk ni salah satu wasilah perjuange Isle jugok kalu nk kiro.. mace demokrasi jugok la.. wlaupun dicipto oleh yahudi, tp kito trimo pkai sbg slh satu cara untuk kmbalikn maruoh Isle.
    X salam guno, tp kena pndai2 guno.. ^_^

    BalasPadam
  3. bagus la kalau tujuan berdakwah,tapi di malaysia rata-ratanya hanya guna facebook sebagai agenda peribadi sahaja bukannya membangun bersama islam

    BalasPadam