Sabtu, 29 Januari 2011

Piala Sumbangsih 2011


Piala Sumbangsih tahun 2011 akan menemukan pasukan Kelantan dan Selangor di Stadium Shah Alam malam ini.Selangor adalah pasukan yang kuat dengan dibarisi oleh pemain-pemain yang berpengalaman dan mempunyai 6 pemain kebangsaan yang membawa pulang Piala Suzuki AFF pada tahun lalu berbanding Kelantan yang hanya mempunyai 2 pemain iaitu Nor Sharul Idlan Talaha (penyerang) dan Khairul Fahmi Che Mat (penjaga gol).Beraksi buat kali pertama Piala Sumbangsih,Pasukan dan penyokong Kelantan pastinya yang paling teruja dan ingin membawa satu lagi piala ke bumi Cik Siti Wan Kembang.

Bagi penyokong Kelantan, keresahan timbul apabila 5 tonggak utama musim lalu Indra Putra,Farhan,Azizi,Akmal Rizal dan Hiruddin telah berhijrah ke pasukan lain.Mungkin dengan ketiadaan mereka disaat-saat akhir boleh menjejaskan pasukan.Namun dengan kehadiran pemain seperti Khalid Jamlus,Wan Rohaimi dan K Solay mengubati sedikit keresahan peminat.Bukan setakat itu saja, Kelantan tambah derita apabila ketua jurulatih B Sathianathan pula digantung 6 bulan gara-gara mengeluarkan kenyataan di akhbar dan terpaksa melepaskan jawatan sebagai jurulatih.

Presiden KAFA Tan Sri Anuar Musa telah mengambil pendekatan alternatif dengan menjemput Datuk M Karathu sebagai jurulatih pasukan Kelantan yang baru mengantikan B Sathianathan.Jika jurulatih tidak didaftarkan sebelum  perlawanan Kelantan dan Selangor pihak FAM boleh membatalkan perlawanan dengan alasan pasukan Kelantan tidak memenuhi syarat pertandingan.

Hanya berbekal dua hari Datuk M Karathu membimbing pasukan Kelantan, bolehkah Kelantan buat kejutan di Stadium Shah Alam nanti.Kalau mengikut rekod perlawanan persahabatan pra musim,pasukan Kelantan hanya memenagi 2 perlawanan terakhir apabila menewaskan Perlis 2-0, Pualau Pinang 4-0 dan yang lain-lain tewas termasuklah tewas kepada pasukan kerdil seperti USM.

Perlawanan malam ini diharapkan tiada insiden seperti tahun lepas apabila penyong Kelantan dan Selangor bergaduh sehinggakan membawa maut.Diharapkan pihak berkuasa seperti Polis dan FRU dapat mengawal keadaan dengan baik agar insiden seperti dulu tidak akan berulang lagi.

3 ulasan:

  1. Gomo Klate Gomo!!!
    Kelantan 2-0 Selangor

    BalasPadam
  2. tahniah kepada kelantan..walupun saya tak tengok..huu..yg sebelum ni sy tengok kelantan vs n9..apa-apa pun sy suke cara pemain kelantan bermain di padang..tahniah sekali lagi..=)

    BalasPadam