Isnin, 25 Oktober 2010

Aku tertipu atau TM yang betul

(Pakege terbaru Streamyx)

Hari ini aku ke Tm point Tanah Merah untuk membayar bil telefon.Sambil-sambil tu aku bertanya pasal pakage streamyx.

Dalam pertegahan bulan Ogos hari tu,TM ada menelefon aku untuk menawarkan pakage BlockBuster.Dalam perbualan kami ia ada menerangkan pakage-pakage yang ditawarkan.Sebelum ini aku hanya memakai streamyx RM 60.00 sebulan.

Setelah diberi penerangan aku bersetuju untuk menaiktaraf ke RM 90.00 sebulan (512kbps),Masa perbualan kami,jika aku menaiktaraf ke RM 90.00 sebulan,aku akan diberi percuma WIFI Modem, Dect Phone,Tm Fixed Line dan 15sen/minit untuk kesemua mobile phone.Kesemua itu aku akan dapat cuma Dect Phone boleh diambil selepas 16 sept kerana stok tak ada.

Jadi hari ni, selepas 16 Sept aku ke TM Point untuk menuntut apa yang telah dijanjikan.Aku amat kecewa sekali bila TM Point Tanah Merah mengatakan Dect Phone ini akan diberi untuk pelanggan RM 110.00 sebulan ke atas.TM bagitahu,jika aku daftar pada Ogos mereka boleh bagi Dect Phone itu.

Yang menjadi aku tak puas hati,perbulan kami dan aku bersetuju pada bulan Ogos tetapi kenapa didaftarkan pada bulan September.Adakah mereka sengaja berbuat demikian atau orang TM yang menelefon aku tu tak perihatin dengan pakage terkini.

Kepada TM, kita sebagai badan berkanun(GLC) jangan cuba untuk mengaut keuntungan dengan memperdayakan pelanggan.Sepatutnya TM perlu memberi perkhidmatan terbaik kerana mereka mempunyai banyak saingan seperti Celcom,Maxis,Digi dan sebagainya.Jangan sampai pelanggang terpengaruh dengan iklan P1 wiremax.Potong jangan tak potong.......Potong jangan tak potong.......kelak anda juga yang rugi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan